عکاسی صنعتی،تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی : شاخه‌ای از عکاسی است که عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکت‌‌ها عکسبرداری می‌کند.

عکاسی صنعتی INDUSTRIAL PHOTOGRAPHY و عکاسی تبلیغاتی ADVERTISING PHOTOGRAPHY نوعی عکاسی کاملا حرفه‌ای می‌باشند .

عکاسی صنعتی عبارتست از عکسی که به صورت علمی و با مهارت ویژه ای گرفته می‌شود و

امکان استفاده از آن در طراحی کاتالوگ و بروشور و به صورت کلی در چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عکاس صنعتی در زمان گرفتن عکس، می‌داند تمرکز مخاطب را چگونه به بخشی از عکس جلب نماید.

عکاسی صنعتی مانند سایر عکاسی‌های حرفه‌ای با تنظیم نور، زاویه و ذوق هنری رابطه مستقیم دارد.

در بسیاری موارد مخاطبین زمانی که یک تصویر یا عکس را می‌بینند، بیشتر ازسایر عکس‌ها می پسندند اما دلیل آن را به وضوح نمی‌دانند.

یا به زبان ساده تر وقتی ما تبلیغ یک محصول خارجی را با تبلیغ یک محصول تولید شده در یک شهرستان دور مقایسه می‌کنیم، در بسیاری از موارد المان‌های موجود در عکس ثابت هستند

اما تفاوت در نحوه نمایش، نور، وضوح تصویر و … می‌باشد .

نمایش نور و وضوح تصویر

به باور غلط بسیاری از مردم، علت این مشکل در کیفیت دوربین عکاسی است.

اما آنچه مسلم است در اغلب موارد نیازی به دوربین عکاسی صنعتی گران قیمت نیست و در یک محیط مناسب مانند آتلیه عکاسی می‌توان به راحتی این امور را انجام داد.

۱۰ گام در آموزش عکاسی تبلیغاتی

آموزش عکاسی تبلیغاتی عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی نوعی ازتبلیغ است که برای ارائه ی آن ازانواع تصاویراستفاده می شود.

اگرشما هم به دنبال این نوع تبلیغ هستید با ما همراه باشید تاراهکارهای استراتژیک برای عکاسی تبلیغاتی را به شماآموزش دهیم.

آموزش عکاسی تبلیغاتی و نکات استراتژیک آن

گام اول: پیام شفاف داشته باشید

آموزش عکاسی تبلیغاتی
پیام شفاف

اولین چیزی که باید در آموزش عکاسی تبلیغاتی روی آن تاکید کنیم، موضوع پیام است.

تبلیغ خوب تبلیغی است که یک پیام شفاف داشته باشد. عکسی که می گیرید باید به طور واضح پیام شما را انتقال دهد.

سعی کنید با هرعکس فقط یک پیام را انتقال دهید. چند پیام دریک عکس باعث عدم شفافیت تبلیغ شما می شود.

گام دوم: خوب فکر کنید

آموزش عکاسی تبلیغاتی
فکر و خلاقیت در عکاسی تبلیغاتی

گام دوم در آموزش عکاسی تبلیغاتی، موضوع فکر و خلاقیت است.

بعد ازاینکه پیام خود را به صورت شفاف مشخص کردید، درمورد نوع عکسی که می تواند آن را به بیننده انتقال دهد خوب فکر کنید.

دراین مرحله سعی کنید خلاقیت به خرج بدهید و شیوه های جدید کشف کنید و به یاد داشته باشید که عکسی می گیرید این توانایی را دارد که شمارا به تمام چیزهایی که می خواهید برساند.

به بودجه و محل مورد نظر برای عکاسی هم خوب فکر کنید.


گام سوم: استخدام یک عکاس حرفه ای

شاید بهتر باشد درآموزش عکاسی تبلیغاتی تنها درباره عکاسی خود شما حرف بزنیم.

اما، به یاد داشته باشید که بعضی از افراد در عکاسی تبلیغاتی به علت تکیه ی بیش از حد به خودشان شکست خورده اند.

اگر هنوز یک عکاس حرفه ای نیستید، یک فرد حرفه ای استخدام کنید.

آموزش عکاسی تبلیغاتی و نکات استراتژیک آن
استخدام عکاس حرفه ای

گرچه ممکن است وسوسه شوید که خودتان عکس بگیرید ولی به یاد داشته باشید که ممکن است عکس شما غیرحرفه ای باشد و نتواند با نمونه های موجود در بازار رقابت کند.

طبق بودجه ای که دارید به دنبال یک عکاس حرفه ای بگردید تا این کار را برای شما انجام دهد.

گام چهارم: با آغوش باز از نظرات استقبال کنید

آموزش عکاسی تبلیغاتی
استقبال از نظرات

اگرتصمیم گرفته اید که با یک عکاس حرفه ای کار کنید،از ایده ی او درباره ی انتقال پیام مورد نظرخود آزرده نشوید و از آن استقبال کنید.

آنها ممکن است یک ایده بهتر برای نحوه ترکیب تصویر با پیام تعیین شده ی شماداشته باشند.

این کار می تواند به شما کمک کند تا درزمان و پولی که می خواهید درفرایند خلاقانه مصرف کنید،صرفه جویی کنید.

حتی بسیاری ازعکاسان حرفه ای هم قبل از شروع کارخود، مشاوره اولیه دارند.

گام پنجم: از پراپ (Prop) استفاده کنید

در آموزش عکاسی تبلیغاتی حتما باید به موضوع پراپ هم اشاره کنم.

استفاده از پراپ به شما کمک می کند پیام تبلیغ خود را به خوبی انتقال دهید.

پراپ هایی که استفاده می کنید می تواند بزرگ یا کوچک باشد اما اطمینان حاصل کنید که آن را به کار برده اید.

گام ششم: نور عادی، بهترین انتخاب

در رابطه با انواع نوردرعکاسی تبلیغاتی باید توصیه کنیم که نورعکس خود را عادی کنید.

حتی اگرناچارهستید نوررازیاد کنید آن را بادقت و ظرافت انجام دهید.

نور خیلی روشن جذابیت خاصی به عکس شما نمی دهد.

نور معمولی به شما کمک می کند تا بدون اغراق بیش از حد، محصول خود را به خوبی تبلیغ کنید.

گام هفتم: عکس را ادیت کنید

آموزش عکاسی تبلیغاتی
ادیت تصاویر

پس از گرفتن عکس، آن را ادیت و فتوشاپ کنید و برای این کار به حد کافی زمان بگذارید.

ادیت کردن می تواند شامل تمیز کردن، روشن کردن، کاهش قرمزی چشم، افزایش کنتراست تصویر و یا افزایش قسمت هایی از آن باشد.

ادیت کردن گیرایی عکس را بالا می برد و به شما امکان میدهد تا آن را کاملا مناسب با ایده ی خود تنظیم کنید.

گام هشتم: از  تناسب عکس با پیام اطمینان حاصل کنید

آموزش عکاسی تبلیغاتی
تناسب عکس با پیام

قبل ازچاپ یاآپلود کردن عکس از۳تا ۵ نفربخواهیدبه آن نگاه کنندونظرخودرادرباره ی پیامی که میخواهدانتقال دهدبگویند.

نگاه چندچشم غریبه به عکس شما راه خوبی است تااطمینان حاصل کنید،عکسی که آماده کرده اید به صورت واضح وشفاف پیام موردنظرشماراانتقال می دهد.

گام نهم: وجود فضای کافی

اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما فضای کافی برای گنجاندن عکس مورد نظررادارد.

برای اطمینان از فضای کافی باید چند بار از زوایای متفاوت به آن نگاه کنید.

سعی کنید اندازه ی تصویر مورد نظر نه کوچک باشد و نه آنقدر بزرگ باشد که باعث تنگ شدن فضای متن باشد.

گام دهم: از همخوانی عکس با متن مطمئن شوید

آموزش عکاسی تبلیغاتی
تناسب عکس با متن

آخرین چیزی که می بایست درآموزش عکاسی تبلیغاتی روی آن تاکید کنیم،موضوع همخوانی عکس با کلمات به کار رفته است.

باید مطمئن باشید که عکس انتخاب شده به خوبی با متن و پیام مورد نظر شما همخوانی دارد.

برای این کار، از زاویه های مختلف چندین بار به عکس نگاه کنید.